اخبار ویژه

یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی کارگران کشور

کد خبر : 7717
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 - 07:44

یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی کارگران کشور با حضور 303 نفر از آقایان و بانوان در نخستین روز از هفته کارگر در قم آغاز به کار کرد

به گذارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری استان قم :

یازدهمین دوره مسابقات با حضور مهمانان استانی و کشوری در تالار شهر برگذار گردید در این افتتاحییه که جناب سرهنگ مرادی مسول سازمان بسیج کارگری ، جناب آقای بداقی مدیر ارشد و فرمانده حوزه بسیج کارگری ، مهندس جوادی معاون امنیتی استان ، مهندس کاویانی مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی ، برادر بسیجی جناب آقای اکبر شوکت رییس کانون کارگران ساختمانی  و عضو هیت امنای تامین اجتماعی کشور حضور داشتند.

جناب آقای مجتبی نورانی، مدیر کل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر یازدهمین دوره این مسابقات در این باره گفت: مرحله استانی این مسابقات در سال گذشته برگزار شد و طی آن بیش از 5هزار نفر قاری،حافظ و حامل قرآن کریم در رشته های قرائت، حفظ کل، 20 و 10جزء قرآن کریم، مفاهیم و... در این مسابقات شرکت کردند.
وی افزود: بعد از طی دوره مقدماتی، 303 نفر به مرحله نهایی و کشوری آن راه یافتند که این تعداد 168نفر آقا و 135نفر خانم هستند.
نورانی افزود: مرحله نهایی این مسابقات از روز پنجم اردیبهشت و در جوار حرم کریمه اهل بیت از ساعت 15 در تالار شهر آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت که مراسم اختتامیه آن روز پنچشنبه با حضور جمعی از مسئولان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این که این سومین بار است که مسابقات قرآنی کارگری کشور در استان قم برگزار می شود، عنوان کرد:  این مسابقات در سال 92 در قم برگزار شد و با توجه به بعد معنوی این استان و همخوانی با فرهنگ قرآنی، تصمیم گرفته شد که برای سومین بار این مسابقات نیز در استان قم برگزار شود.
دبیر این مسابقات با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی ما تنها در حوزه برگزاری مسابقات قرآنی محدود نمی شود،اظهار داشت: ما با تشکیل کمیته قرآن جامعه کار و تلاش کشور و تبلور این کمیته، در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قران کریم تهران شرکت کرده و بیش از 30هزار نفر از غرفه ما بازدید کردند.

لازم به ذکر است : پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، مسابقات با رقابت شرکت کنندگان در رشته ترتیل و قرائت آغاز شد و در روز چهارشنبه با رقابت شرکت کنندگان در رشته حفظ و نیز با برگزاری مسابقه رشته مفاهیم پایان خواهد یافت.
برگزاری مراسم اختتامیه در روز پنجشنبه همراه با تقدیر از برگزیدگان، پایان بخش این دوره از مسابقات خواهد بود

ارسال توسط : استان قم
بازدید
دیدگاه