اخبار ویژه

کارگاه آموزشی بیمه بیکاری در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم برگزارشد.

کد خبر : 10378
شنبه 30 دی 1396 - 13:17

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی قم با حضور آقای مهندس یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در محل سالن جلسات اداره کل برگزارشد. در این کارگاه آموزشی، مهندس کاویانی مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: از تعداد 221000 نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی، تعداد 117000 نفر از آنها را کارگران تشکیل می دهند.

وی افزود:بیشترین شاغلان استان در بخش خدمات53.5درصد و پس از آن در بخش صنعت43.4درصد و مابقی3.1درصد در بخش کشاورزی مشغول بکار هستند و کارگاههای دارای 25  نفر کارگر و بالاتر، در بخش صنعت و معدن فعالند.

کاویانی به مهمترین مشکلات واحدهای اقتصادی استان قم اشاره کرد و گفت : از مشکلات می توان به بدهی واحدهای تولیدی به دستگاههای اجرایی خدماتی و بعضا قطع خدمات مذکور، واردات بی رویه کالاهای خارجی ،عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو توسط شرکتهای قطعه ساز،عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه ها توسط دستگاههای اجرایی، کمبود سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر قیمت تمام شده و از طرفی عدم مجوز برای افزایش قیمت کالا،عدم پرداخت یارانه سهم تولید از محل اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها،عدم پرداخت مشوق های صادراتی و حمایت های لازم توسط دولت،اشاره کرد.

مهندس کاویانی با بیان به آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری استان اشاره کرد و گفت: در این استان تعداد کل مقرری بگیران 3254نفر بوده است.که ازاین تعداد 314نفر برای کسب مهارت به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده که تعداد 316نفر نیز مجدد مشغول به کار شده اند.

ارسال توسط : استان قم
بازدید
دیدگاه