اخبار ویژه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دستگاه های اجرایی قم از مشاوره های کارآفرینان بهره مند شوند

کد خبر : 4732
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 - 13:44

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری استان قم :

دیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: دستگاه های اجرایی استان از مشاوره های کارآفرینان که دارای پشتوانه علمی و تجربه های بسیار هستند، بهره مند شوند.   نصرالله بازوند در مراسم گشایش اولین مرکز مشاوره کار آفرینی اظهار داشت: دستگاه ها و نهادهایی که به دنبال ایجاد اشتغال و انجام کار علمی هستند از ظرفیت های اعضای کارآفرینان در استان قم استفاده کنند تا با موفقیت بتوانند به کار خویش ادامه دهند.
وی افزود: سال گذشته با حضور یکی از وزرا و مسئولان استانی در شهرک شکوهیه طرحی به بهره برداری رسید که امروز با مشکل روبرو شده است که این امر بخاطر نداشتن کار علمی و طرح جامع بوده است وگرنه کاری که پشتوانه علمی داشته باشد نباید تا 10 سال با مشکل روبرو شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم ادامه داد: افرادی در راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی موفق هستند که از مشاوره های علمی و فنی دفاتر کارآفرینان استفاده کرده باشند.
وی با اشاره به دستورالعمل صدور مجوز و ساماندهی مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی بیان داشت: بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای عال اشتغال در سال 1390 صدور این مجوزها در دستور کار قرار گرفت تا به متقاضیان ارائه شود.
وی افزود: 11موسسه برای دریافت مجوز در استان قم به این اداره کل مراجعه کردند که از این تعداد وضعیت هشت موسسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بعد از انجام مراحل مختلف و امتیاز دهی برای دو مرکز مجوز فعالیت صادر شد.
بازوند ادامه داد: این دو مرکز به علت تجربه های علمی و آموزشی که در حوزه کارآفرینی داشتند و با برنامه های پیش بینی شده بر اساس امتیازهای کمیته فنی موفق به کسب امتیاز بیشتر شدند و امروز شاهد گشایش یکی از دو مرکز در استان قم هستیم تا بتوانند خدمات مشاوره ای و فنی به متقاضیان ارائه کنند.
وی با بیان اینکه رقابت پذیری در حوزه کارآفرینی در استان قم باید صورت گیرد گفت: هر قدر مجوزها در حوزه مشاوره به کارآفرینان و برگزاری دوره های آموزشی بازاریابی ایجاد شود شاهد استقبال اقشار مختلف مردم و توسعه کار و کارآفرینی در استان خواهیم شد.
مرکز مشاوره کارآفرینی با استفاده از 12 کادر اجرایی و استادان مشاوره ای متخصص با هدف توسعه فعالیت های کارآفرینانه با توجه به مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور، افزایش سهم فعالیت های کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی سرانه، ارائه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضان ایجاد بنگاه های اقتصادی و معرفی فرصت های شغلی فعالیت خود را آغاز کرد

ارسال توسط : استان قم
بازدید
دیدگاه