اخبار ویژه

دیدار استاندار قم از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان

کد خبر : 1613
چهارشنبه 19 فروردین 1394 - 08:51

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری استان قم :

دیدار استاندار قم از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان

در این دیدارمهندس نصراله بازوند مدیر کل تعاون،کار ور فاه اجتماعی:این اداره  کل در سال جدید شعار همدلی، همفکری و همزبانی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش این پایگاه: استاندار قم از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بازدید نمود و  نشستی صمیمی را با کارکنان این اداره کل وکارآفرینان عضو هیات امنای کانون کارآفرینان استان قم برگزار نمود در این نشست مهندس نصراله بازوند مدیرکل ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ادغام سه وزارت خانه تشکیل شده است و جامعه هدف آن صد در صد آحاد جامعه می باشند باتوجه به گستردگی جامعه هدف شرح وظایف این وزارتخانه نیز سنگین تر است و بی تردید نیاز به زحمات و تلاش بیشتری از سوی کارکنان این وزارتخانه را طلب می کند.

این اداره کل شعار همدلی ، هم زبانی وهم فکری با کلیه دستگاه های اجرایی استان و در راس  آن استانداری را سرلوحه کار خود قرار داده است و به فعالیت خود ادامه می دهد

وی در ادامه افزود: در 8 ماه گذشته اقدامات بسیار مفیدی صورت گرفته که تکریم ارباب رجوع در راس امور ما قرار داشته است. که می توان از کاهش زمان رسیدگی به اختلافات فی مابین کارگر و کارفرما که از 5/35روز زمان لازم جهت صدور رای به 16روز کاهش یافته است همچنین زمان لازم  برای رسیدگی و حل اختلاف از 30 روز به 19 روز کاهش یافته است.

بازوند در ادامه سخنان خود به برگزاری نشست هایی برای کاهش حوادث ناشی از کاردر استان وتشکیل کمیته ایمنی که این امر در 6ماه گذشته باعث کاهش4/14درصدی در حوادث ناشی از کار شده است اشاره نمود و بازرسی در سه ماه گذشته 700%  بیشتر از 6ماه اول سال بوده است.

وی در ادامه افزود: در بخش اشتغال و کار آفرینی با حمایت مهندس  رضوی معاونت محترم برنامه ریزی و اشتغال 6جلسه کار گروه اشتغال و تشکیل کمیته اشتغال شهرستان صورت گرفته است.

وی خاطر نشان شد که از اردیبهشت ماه به دستور  علی ربیعی کانون کار آفرینی استان با ریاست استاندار تشکیل میگردد

 

 

صالحی منش استاندار قم: محیط کار نیازمند تعریف رابطه کاراست.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم،حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش در بازديد از اداره کل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و در جمع كاركنان اين اداره كل طي سخناني ضمن قدردانی از تلاش اين مجموعه در توسعه ي فرهنگ كار و رفع مشكلات كاگران و كارفرمايان گفت: با وجود مشکلات زیاد برسر راه اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیجه ای مناسب حاصل گشته است. 

استاندار قم با اشاره به برخي ضعف هاي قانوني در رابطه با حقوق متقابل كارگران و كارفرمايان و  گسترده بودن جامعه هدف این اداره کل اظهار داشت: ما امروز نیازمند به یک تعریف واقعی و جامع از کار ،کارگر وکارفرما می باشیم، وزارت تعاون، كار و فاه اجتماعي بايد رابطه ي اسلامي بين كارگر و كارفرما را تعريف و در راستاي اجرايي شدن آن در محيط كار تلاش كنند.

وي افزود: در بخش هاي دولتي به علت مشخص بودن وظايف و اختيارات مديران و كارمندان شاهد مشكلات كمتري نسبت به بخش خصوصي داريم كه بايد در راستاي رسيدگي به مشكلات قانوني بخش خصوصي اقدام شود.

نماينده عالي دولت ضمن اشاره به آیه شریفه مَنْ أَحْياها فَکَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَميعاً ِ یکی از  وظايف مهم اين اداره كل را توجه جدی به کاهش حوادث ناشی از کار عنوان و خاطرنشان كرد: بايد با اتخاذ تدابير ايمني و نظارت بر محيط كار زمينه ساز كاهش پيش از پيش حوادث كارگري شويم. که در مجموع اداره  کل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی اداره ای موفق بوده است

حجت الاسلام والمسلمين صالحي منش در ادامه بر ضرورت برنامه ريزي كوتاه مدت و بلندمدت براي رفع مشكلات بيكاري جوانان تاكيد و تصريح كرد: د رسال جدید هدف اصلی را ایجاد شغل ،کاریابی و پرداختن به مشاغل خانگی از جمله قالی بافی قرار دهید و با تقويت مشاغل و كارگاه هاي زودبازده زمينه ساز اشتغال جوانان گردید.

استاندار قم استفاده از ظرفيت بانك ها در توسعه ي اقتصادي استان را ضروري دانست و افزود: بانك هاي استان نيز امروز بيش از گذشته آمادگي همكاري با دولت براي افزايش اشتغال را دارند.

 

ارسال توسط : استان قم
بازدید
دیدگاه